Majskolv

 
Godnatt!
Fick världens sug efter majskolv nyss...riktigt sådär "Badly"....och när jag vill ha något badly så ser jag fan till att få det..(gäller ej tjejer...tjejer är snälla och söta och borde inte ses som objekt)
Var längesen man åt majskolv...typ 2 månader.
Jag tillhör nog den där generationen som växte upp med att ha föräldrar som kokade majskolv lite titt som tätt på sommaren.
Kommer fortfarande ihåg min debut(!)....med att äta majskolv då.
Var super liten och det var ute på landet (Ingmarsö)

Har bara härliga minnen därifrån.
- simma utt till alla grund i viken
- äta gratis godis och glass(sommar jobbar vettu)
- Sommar 2007....bästa sommarn...wonder why;)
- Alla fotbolls matcher på sur-tantens fotbollsplan

skulle ju kunna klippa bort dom gånger då jag..
- Kört ut med flakmoppen i dikena
- Vurpat med moppen då alla sommar-damp-barn såg på
- Sjungit i mjölk kylen så kunderna hört..

Nästan så att Ingmarsö vinner emot Käringön....
Fast sommar 2007 på Käringön...ja 3 saker:
- Peterson´s Krog
- 7000 kr på sprit
- 12 dagar....
Blir en ganska jämn match....
Och det bästa är...det kommer en sommar 2008:)
Nä nu ska jag återgå till Majskolven
Godnatt

Majskolv
Majskolv...för det är gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0