Notering

Tja måste bara säga en sak.
Igår på jobbet så märkte jag till en sak...en såndär pyttpyt sak..men ändå är ganska stor.
En unge försökte ta av kläderna..när den insåg att det inte gick så utbrast den
"JAG KAN INTE!!"...
Självklart så hjälpte man till...men då slog tanken mej.."Vad sa ungen nyss?"...meningen som "Jag kan inte"....den verkar vara ganska oskyldig och ganska söt när man hör den från sötnosen igår....men jag tyckte bara att det var fruktansvärt....

Liksom bara 2 år och redan kunna säga dessa ord...inte fan undra på att bara 5% av världens befolkning lever sina drömmar medans vi resten går till jobbet varje dag och övertyga oss att det är så här vi vill ha det.....
Liksom bara en vanlig fråga...
Lever du det livet du vill ha?....det kan ingen annan svara på bara du.
Jag är en sån person som tycket att det är viktigt att leva så som man vill ha det..inte så som man kan få det.

Självklart komer man att möta motstånd...om jag nu sägt att inom 10 år så kommer jag att stå på scen med The Rollingstones så skulle säkert många tycka att jag var galen elelr skratta åt mej.
Jag förstår inte varför folk gör så mot varandra...liksom jag får inte sno grannens bil ller fru...men jag kan utan problem sno hans dröm.

Men jag har lärt mej att man bara ska umgås med dom som vill dej väl och upskattar det du gör...
Och resten skulle man vilja gärna be dra åt.....men om man gör det så har man inte blivit bättre person än dessa.

Så mitt tips varje dag:
  • Säg att du kan. även om det bara gäller att hinna med tunnelbannan/bussen/pendeln
  • Var positiv...finns ett talesätt "Smile and the world smiles at you"...stämmer ganska bra
  • Prata med en främling....Så jävla osvenskt men bara gör det...gör dej glad och du får ofta ett trevligt samtal.
Testa det här i en vecka...jag svär att du kommer att få en helt ny världsbild och bätte humör.
Det finns ett skäl varför dom mest framgångsrika ler hela tiden...le du också
Kram


Ps. ojoj långt inlägg...:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0